Ghostwriters

Wskazówki i ciekawostki

Firmowy fanpage na Facebooku – jak go skutecznie prowadzić?

Facebook od dawna stanowi główny kanał komunikacji, w którym użytkownicy mogą dzielić się wiadomościami, zdjęciami, tworzyć sieci oraz grupy. Przedsiębiorcy również widzą w tej platformie społecznościowej przyszłość, bo przez utworzony przez siebie fanpage mogą dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów.

Czym tak właściwie jest fanpage na Facebooku?

Fanpage to profil, który ma na celu zaprezentowanie oferty firmy oraz zgromadzenie fanów, którzy korzystają już z naszych usług lub zastanawiają się nad tym i szukają informacji. To również pomocne narzędzie w prowadzeniu działań reklamowych i marketingowych. Można tam zamieszczać ciekawostki z branży czy obowiązujące promocje. Ważne, by znalazły się tam wiadomości o firmie, dane kontaktowe, linki do pozostałych stron czy sklepu internetowego.

Jak skutecznie prowadzić firmową stronę na Facebooku?

Niestety nie ma gotowej receptury, którą można byłoby zastosować z marszu i która szybko dałaby mierzalne cele. Nawet strona, którą prowadzi najlepszy specjalista może mieć mniejsze zasięgi. Skuteczne prowadzenie fanpage wymaga czasu i cierpliwości, niekiedy również drobnych nakładów finansowych w celu lepszej promocji. Co należy zrobić, by wyróżnić się pośród innych?

Przeczytaj także: Teksty sponsorowane – czym są i jak wspierają działania SEO?

To tylko kilka propozycji na to jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku i jest ich znacznie więcej, ale stosując się do nich zwiększysz swoje szanse, a być może z czasem poznasz i opracujesz własne metody działania.

  1. Skup uwagę na konkretnym temacie i znajdź swoją grupę docelową

Fanpage na Facebooku powinien koncentrować się wyłącznie na wybranym temacie. Trudno, żebyś prowadził stronę podróżniczą, sprzedawał przewodniki, zdjęcia, a nagle zaczął pisać o kole zamachowym. Nie chodzi o to, byś pisał o wszystkim i niczym, ale o tym w czym czujesz się dobrze i co sprawia Ci przyjemność. Dopiero jak kanał zacznie się rozwijać możemy pozwolić sobie na poszerzanie tematyki i wprowadzanie nowych zagadnień oraz docieranie do nowych grup.

  1. Postaw na jakość, a nie ilość

Publikowane przez nas posty powinny być przemyślane. Zastanów się na ile przygotowany wpis może przyciągnąć odbiorców i czy to, co piszesz ma w ogóle sens. Nie publikuj codziennie – algorytm Facebooka zwraca na to uwagę i może zrzucić Twoją stronę na dalszy plan, a wtedy to nad czym pracowałeś dłuższy czas zostanie zrujnowane.

  1. Wchodź w interakcje z innymi stronami firmowymi z branży

Początki bywają trudne i publikowane przez nas treści docierają do małej grupy osób. Musisz dać o sobie znać, a najlepszym na to sposobem będzie wchodzenie w interakcje z innymi stronami. Możesz prowadzić dyskusje w komentarzach, lajkować, udostępniać. Dzięki temu inni Cię zauważą i w końcu zdecydują zajrzeć na Twój profil.

  1. Dodawaj tagi

Otagowane posty dają wiele możliwości. Twoi odbiorcy mogą poznać środowisko, w którym się poruszasz. To również szansa dla ciebie, bo otagowane strony dostają powiadomienie i mogą udostępnić Twój post zwiększając Twoją szansę na dotarcie do większej ilości osób. Otagowanie wpisu polega na dodaniu krzyżyka przed słowem powiązanym z branżą. Jeśli piszesz o podróżach, to może być przykładowo #podroze #dookolaswiata. Twoi odbiorcy mogą się dzięki takim oznaczeniom przenieść do innych stron z podobnymi publikacjami.

Fanpage na Facebooku – podsumowanie

Prowadzenie firmowej strony na Facebooku daje wiele możliwości. Dzięki niej możesz zbudować bliższą relację ze swoim klientem, informować go na bieżąco o nowościach, promocjach oraz zwiększać grono swoich fanów. To też szansa, by kreować zaufanie wobec swojej marki zwiększając tym samym wizerunek firmy wśród konkurencji. Fakt dotarcia do większej ilości osób, pozytywne opinie ostatecznie przyczyniają się do wzrostu sprzedaży, a przecież na tym nam głównie zależy.

Niezależnie od tego jaką firmę prowadzisz, powinieneś zdecydować się na założenie swojej strony, bo to niepowtarzalna okazja, by odnieść sukces na rynku i pozyskać nowych klientów. Jeśli nie masz czasu lub głowy do prowadzenia swojej strony, możesz powierzyć to zadanie agencji marketingowej.

Autor tekstu: Karolina Karolak

Leave A Comment