Ghostwriters

Wskazówki i ciekawostki

Czym jest gated content i jak wykorzystać go w biznesie?

Prowadzisz biznes i zastanawiasz się, w jaki sposób poszerzyć swoje grono odbiorców? Jeśli chcesz pozyskać więcej potencjalnych klientów, koniecznie dowiedz się, czym jest gated content i jak wykorzystać go w praktyce.

Czym jest gated content?

Prowadzenie bloga lub udostępnianie treści w mediach społecznościowych to dobry ruch w stronę zainteresowania klienta swoją działalnością. Aktywny udział w kontakcie z odbiorcami – na przykład poprzez odpowiadanie na wiadomości i komentarze, zadawanie pytań i zapraszanie do aktywności – pozytywnie wpływa na odbiór marki.

Oprócz tradycyjnie stosowanych technik nawiązywania relacji warto wykorzystać gated content. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to zamknięte treści, czyli takie, za które użytkownik musi zapłacić. Jednak w tym przypadku walutą nie są pieniądze, a dane… Pomimo iż dane, które podaje odbiorca, nie są szczególnie wrażliwe, wymagają od niego pewnego rodzaju zaangażowania. Aby nakłonić go do skorzystania z oferty, musi być ona unikatowa, bardziej wartościowa z punktu widzenia odbiorcy od tych dostępnych bezpłatnie i przede wszystkim warta skorzystania.

Gated content może stać się próbną dawką Twojej wiedzy. Pozwoli Ci to zbudować zaufanie i zwiększy szanse na skorzystanie przez klienta z Twojej płatnej oferty.

Jak wykorzystać dane pozyskane z gated content?

Dzięki stworzeniu gated content przede wszystkim pozyskasz własne grono odbiorców, które możesz bezpośrednio informować o promocjach, nowościach i zmianach, co zaowocuje zbudowaniem trwałej relacji. Pamiętaj, aby nie zaśmiecać skrzynek mailowych potencjalnych klientów niepotrzebnym spamem.

Wiadomości wysyłaj regularnie, jednak ograniczaj je do tych najistotniejszych. Oprócz adresu mailowego możesz pozyskać również inne, istotne dla Ciebie i Twojego biznesu informacje, które pozwolą Ci bardziej sprecyzować grono odbiorców i ich potrzeby.

Feedback dla Twoich treści

Kolejną, niedocenianą zaletą treści zamkniętych jest informacja dla Ciebie, czy udostępniane przez Ciebie artykuły są dla odbiorcy wartościowe. Czy zagląda on na Twojego bloga na chwilę, po czym wychodzi? Czy udostępnione przez Ciebie gated content są wystarczająco atrakcyjne, aby z nich skorzystać i zapłacić za nie swoimi prywatnymi danymi? Nawet jeśli uważasz, że stworzone przez Ciebie artykuły są dla innych potrzebne i unikatowe, prośba o podanie choćby imienia i adresu e-mail pozwoli szybko zweryfikować, jaka jest prawda. Jeśli nie uda Ci się uzyskać wystarczającego zainteresowania, będziesz miał informację od odbiorców, że powinieneś raz jeszcze zastanowić się nad contentem.

Jakie są rodzaje gated content?

Zamknięte treści mogą mieć różnoraką formę i mogą odpowiadać na indywidualne potrzeby odbiorcy. Najczęściej wśród gated content wyróżnia się między innymi:

  • newslettery,
  • mini kursy e-mailingowe,
  • e-booki,
  • webinary,
  • poradniki.

Oczywiście, wszystkie treści udostępnione dla potencjalnego klienta powinny być wersją demo Twojego biznesu. Niech staną się wizytówką Twojej marki, która pozwoli nie tylko zapaść użytkownikowi w pamięci, ale zbuduje zaufanie i wzbudzi sympatię na tyle, aby skorzystał on z Twoich innych, płatnych usług.

Pamiętaj, aby treści przez Ciebie stworzone nie tylko były unikatowe, ale również atrakcyjne wizualnie i przydatne.

Czego unikać tworząc gated content?

Nie rób ze swoich zamkniętych treści ulotki. Pozwól, aby to wiedza i jakość stała się Twoją reklamą, zamiast zasypywać odbiorcę ofertami usług i produktów. Jeśli zaatakujesz go mailami sprzedażowymi, osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego, a klient szybko wypisze się z Twojego newslettera.

Pamiętaj, żeby formularz wypełniany przy zapisie do gated content był możliwie jak najkrótszy. Zbyt wiele pól do wypełnienia może skutecznie zniechęcić odbiorcę, przez co zrezygnuje on ze skorzystania z treści. Jeśli zależy Ci na uzyskaniu większej ilości informacji o potencjalnych klientach, możesz zrobić to w kolejnych interakcjach.

Zadbaj również o to, aby można było uzupełnić formularz wygodnie zarówno na komputerze, jak i na smartphonie.

Autor tekstu: Miriam Chojnacka

Leave A Comment