Ghostwriters

Finanse

Jak więcej zarabiać z copywritingu?

Copywriting zyskał rzesze fanów na całym świecie ze względu na swobodę i wygodę związaną z tym zawodem. Stale rosnący popyt na wartościowe treści pokazał, jak wiele osób widzi w tym dobre źródło zarobków. Nasuwa się zatem pytanie – jak więcej zarabiać z copywritingu? Odpowiadamy w poniższym artykule.

Nowe możliwości

Internet rozwinął szereg możliwości dla początkujących pisarzy. Na przełomie kilku lat powstało bardzo dużo portali dla freelancerów, którzy pełnią rolę własnych szefów i budują bogate portfolio podczas dobierania coraz to bardziej zaawansowanych zleceń. Na wielu stronach copywriterzy mogą się ogłaszać, na niektórych mogą wyłapywać projekty i wystawiać na aukcję. Możliwości jest naprawdę sporo, zarówno na rynku globalnym oraz lokalnym.

Tu pojawia się kwestia zarobków. Podstawą przy wycenianiu pracy jest cena za 1000 znaków ze spacjami. Wniosek nasuwa się prosty – im dłuższy tekst, tym większa cena.

Nie jest to prawdą. Drugim, ale tak samo ważnym elementem wyceny jest rodzaj treści. Eksperckie artykuły zamieszczane na portalach naukowych wymagają większego nakładu pracy niż proste teksty zapleczowe lub opisy produktów.

Podstawowe kwoty rozliczeń za usługi copywriterskie to:

  • artykuły blogowe od 8 do 60 złotych netto
  • treści na zaplecza od 5 do 25 złotych netto
  • artykuły specjalistyczne od 25 do 80 złotych netto
  • teksty reklamowe od 200 do 1500 złotych netto
  • teksty na stronę WWW od 20 do 70 złotych netto
  • opisy produktów od 8 do 30 złotych netto
  • opisy kategorii od 8 do 30 złotych netto

Szerokie widełki są spowodowane różnorodnymi umiejętnościami copywriterskimi. Zupełnie inaczej kształtują się zarobki osoby, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tym zawodem, a inaczej, gdy jest się od jakiegoś czasu profesjonalistą. Copywriting polega na ciągłym rozwoju kompetencji, a także stałym aktualizowaniu wiedzy. Bez rozwoju zarobki będą zawsze kształtować się na przeciętnych liczbach, dlatego tak ważne jest budowanie coraz to większych kompetencji.

Jak działać, by więcej zarabiać?

Są trzy podstawowe elementy, których należy się trzymać, by stale zwiększać swoje możliwości zarobkowe.

  1. Wysokie kompetencje pisarskie – bez miłości do czytania nie tak łatwo zostać dobrym copywriterem. Najłatwiej nabywać płynność językową poprzez czytanie książek. Dobrym pomysłem jest także czytanie branżowych artykułów.
  2. Narzędzia analityczne – na bieżąco analizuj wyniki swoich tekstów, zgłębiaj trendy w świecie SEO, a także dobieraj intratne frazy kluczowe (charakteryzują się niską konkurencyjnością, a dużą wyszukiwalnością). Pozytywne skutki niesie ze sobą regularne sprawdzanie, czego szukają ludzie i jakie tematy będą popularne (pomoże w tym np. Google Trends lub Answer The Public).
  3. Artykuły pisz w innych językach – tworzenie treści obcojęzycznych jest opłacalne. Warto zainwestować w dobry kurs językowy lub zapisać się do szkoły językowej, by opanować nowe dialekty.

Jak więcej zarabiać z copywritingu – podsumowanie

Droga do bycia profesjonalnym copywriterem jest długa i bywa trudna, ale tak jest w wielu zawodach. Jej nieodłącznym elementem jest stały rozwój. Podnoszenie swoich kompetencji jest zawsze opłacalne, niezależnie czy mówimy o sferze zawodowej, czy prywatnej. Aktualizowanie wiedzy przełoży się na realne efekty, szczególnie w profesji, która bardzo szybko się zmienia.

Leave A Comment