Ghostwriters

SEO copywriting

Linkowanie wewnętrzne – czym jest?

Znajomość zasad SEO staje się wiedzą coraz bardziej powszechną. Jeśli zależy Ci na tym, by umożliwić użytkownikom sprawne poruszanie się po Twojej stronie internetowej oraz zwiększyć jej widoczność w przeglądarce, zdecydowanie powinieneś skupić swoją uwagę na elemencie, jakim jest linkowanie wewnętrzne. Posłuży ono budowaniu pozycji witryny oraz stanie się elementem dobrego UX.

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne skupia się na przekierowywaniu użytkownika do podstron strony internetowej. Jest subiektywnie proste i polega na umieszczaniu w tekście hiperłączy, które przenoszą z jednego miejsca na inne. A tym samym nawiguje po stronie za pomocą najlepiej jednego lub w przypadku rozbudowanej strony kilku kliknięć.

Linkowanie wewnętrzne a zewnętrzne

Oba sposoby linkowania różnią się między sobą miejscem, z którego pochodzi link odsyłający na stronę. Linkowanie wewnętrzne jest skierowane na ruch po stronie i w jej obrębie. Natomiast linkowanie zewnętrzne odsyła na stronę za pośrednictwem innych stron, na których został umieszczony link.

Co daje linkowanie wewnętrzne?

Korzyści z linkowania wewnętrznego mogła zauważyć każda strona, która zdecydowała się zastosować tę praktykę. Przy stosunkowo niskim nakładzie pracy, wykorzystanie linków wewnętrznych przyniesie następujące efekty:

  • Wzmocnienie pozycjonowania strony – wyszukiwarka pozycjonując strony bierze pod uwagę, co mogą one zaoferować użytkownikom pod względem merytoryczności. Strony z rozbudowaną siecią linków Google uznaje za rzetelne, gwarantujące treści przydatne dla czytelnika.
  • Zwiększony ruch na stronie – w wyniku uzyskania wysokich pozycji, strona staje się częściej odwiedzana, co w końcowym rezultacie przełoży się na osiągane wyniki. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie zainteresowania witryną i poprawę sprzedaży, kluczem do sukcesu może okazać się korzystanie z linków wewnętrznych.
  • Witryna przyjazna użytkownikom – tworząc i konfigurując stronę, nie należy popadać w obłęd i skupiać się tylko na budowaniu jej pozycji w wynikach przeglądarki. Zatem idealnie, jeśli linkowanie posłuży nie tylko robotom, które są odpowiedzialne za algorytm. Ale przede wszystkim wrażeniom wynikającym z jej obsługi przez korzystających.

 

Zagrożenia wynikające z nieprawidłowego linkowania

Prawidłowe rozmieszczenie linków może przynieść wymierne efekty. Nieznajomość zasad posługiwania się tym mechanizmem jest w stanie równie dobrze zaprzepaścić szansę na sukces. By uniknąć błędów, postaraj się, aby nie przesadzać z ich ilością w tekście. W tym przypadku umiar to podstawa, a im więcej nie równa się lepiej. Z tego względu warto trzymać się zasady jeden link wewnętrzny na 1500 zzs. Decydując się na użycie linku w tekście, warto postarać się o to, by powiązać go z tematem tekstu, tworząc spójną całość, wartościowe linki zostaną docenione przez użytkowników i wyszukiwarkę.

Podsumowanie

Linkowanie wewnętrzne to nieodłączna część zasad SEO, które jest proste w tworzeniu i nie wymaga zaawansowanej wiedzy. Dlatego będzie przydatne i korzystne dla każdej strony internetowej, od najbardziej rozbudowanych po te o mniej złożonej strukturze.

Leave A Comment