Ghostwriters

Wskazówki i ciekawostki

Czym jest newsletter firmowy i jak go stworzyć?

Newsletter firmowy to bardzo dobry sposób na regularną komunikację z klientami, którzy wyrazili chęć, aby drogą mailową otrzymywać informacje dotyczące firmy. Ważne jest jednak robić to profesjonalnie, czyli z uwzględnieniem zasad, które są niezbędne, aby ta forma komunikacji była dla odbiorcy ciekawa, a dla firmy skuteczna. Z tego artykułu dowiesz się, jakie są najważniejsze zasady, pozwalające stworzyć newsletter.

Newsletter firmowy – czym jest i dlaczego warto go mieć

Newsletter to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, pozwalających dotrzeć do klienta. Założenie jest takie, żeby np. poprzez formularz zamieszczony na stronie internetowej firmy tworzyć listę klientów, którzy w ten sposób podają swój adres mailowy i jednocześnie deklarują chęć otrzymywania newslettera. Tak powstaje baza mailingowa, do której firma cyklicznie wysyła treści, jakie są z jej punktu widzenia istotne, a dla odbiorcy interesujące. Główne zadanie tej formy komunikacji to budowanie i podtrzymywanie relacji z klientem, dlatego niewątpliwie warto z niej skorzystać.

Do kogo i po co – najważniejsze pytania przed wysłaniem newslettera

Do kogo, czyli pytanie o to kto ma być odbiorcą konkretnej treści jest niezwykle ważne, bo przykładowo, jeśli dana informacja bardziej dotyczy kobiet, nie warto jej wysyłać panom. Takich analiz dotyczących odbiorcy maila może być więcej i trzeba wziąć je pod uwagę, żeby zwiększyć szansę na skuteczność wysłanego newslettera i uniknąć irytacji klienta. Z kolei po co, czyli dlaczego firma chce wysłać maila do swoich klientów jest nie mniej ważnym pytaniem, które trzeba postawić, żeby dobrze dobrać treść do potrzeb odbiorcy i wiedzieć, że będzie dla niego istotna.

Newsletter – o czym nie wolno zapomnieć

Oto kilka najistotniejszych zasad, które pomogą ci stworzyć newsletter firmowy:

  • tytuł – dobrze, żeby był chwytliwy, bo to on zachęci lub zniechęci odbiorcę do otworzenia maila. Powinien też nawiązywać do jego treści i pokazać jakąś wymierną korzyść, np. „Jak uczyć się hiszpańskiego, kiedy nie masz na to czasu?”, „Jak napisać skuteczną ofertę handlową? 5 kluczowych zasad”.
  • styl pisania – to jak newsletter jest napisany ma ogromne znaczenie, a w jego stworzeniu bardzo pomocne mogą być umiejętności jakie posiada copywriter. Dobrze personalizować wypowiedzi, czyli pisać bezpośrednio do odbiorcy, używając jego imienia. Język powinien być zrozumiały i prosty, nie zmuszający do zastanawiania się „co nadawca ma na myśli”. Bardzo sprawdza się język korzyści, koncentrujący się na benefitach, jakie odbiorca może zyskać z lektury newslettera.
  • krótko i ciekawie – im krócej, tym lepiej, a do tego dobrze zwięźle wyrazić najważniejsze komunikaty, żeby całość była przejrzysta i szybko zrozumiała.
  • treści bonusowe – warto odbiorców nagradzać wyjątkowymi treściami, np. zaproponować darmowy e-book, webinar, specjalną promocję na oferowane szkolenia, etc.
  • regularność – dobrze jest przyzwyczaić swoich odbiorców do konkretnych terminów wysyłki, czyli np. robić to co tydzień albo raz na miesiąc, albo co dwa tygodnie. Istotne są treści i ich sensowność, dlatego warto je rozplanować wcześniej, żeby móc ocenić, jak często newsletter powinien być wysyłany.
  • wygląd newslettera – przejrzystość i przyjemna dla oka estetyka maila są bardzo istotne. Można skorzystać z gotowych programów, natomiast zawsze należy pamiętać, żeby w każdym newsletterze umieszczony był logotyp firmy i charakterystyczne dla niej kolory.
  • call to action – czyli wezwanie do działania, np. „kup teraz”, „zostaw nam swój e-mail”, „obejrzyj film” etc. To miejsce w newsletterze, które powinno się wyróżniać, być czytelne i zachęcać do skorzystania z oferty.

Jak stworzyć newsletter firmowy – podsumowanie

To najistotniejsze zasady, których zastosowanie pomoże ci w stworzeniu profesjonalnego i ciekawego dla odbiorcy newslettera. Dobrze opracowany newsletter daje szanse na długotrwałą współpracę z odbiorcami, utrzymanie ich zaangażowania i na pozyskanie nowych klientów.

Autor tekstu: Patrycja Stachura

Leave A Comment