Nieodzownym elementem każdego tekstu sprzedażowego są słowa kluczowe. Jeśli zależy Ci na tym, by poprawić pozycję firmy w wynikach wyszukiwania i ułatwić klientom dotarcie do Twojej oferty, powinieneś dowiedzieć się, jak skutecznie wykorzystywać frazy kluczowe.
Słowa kluczowe – definicja
Uruchomienie swojej strony internetowej jest pierwszym krokiem w kierunku rozpoczęcia sprzedaży online. Rynek e-commerce daje przedsiębiorcom ogromne możliwości rozwoju, jednak aby je wykorzystać, trzeba nauczyć się funkcjonować w tym środowisku.
Przede wszystkim, należy zrozumieć, w jaki sposób przebiega komunikacja z klientem. W tym celu najlepiej odwzorować drogę, którą pokonuje on, zanim trafi do Twojego sklepu. Pierwszym jego krokiem jest zawsze otwarcie wyszukiwarki i sformułowanie zapytania.
Słowa kluczowe (keywords) to hasła wpisywane w oknie wyszukiwarki, które wyrażają oczekiwania względem wyników wyszukiwania.
Obecność tych słów, w odpowiedniej formie i miejscu na Twojej stronie, poprawi jej widoczność pośród wyników wyszukiwania, które wyświetlą się klientowi. Co w konsekwencji znacznie zwiększy prawdopodobieństwo, że klient odwiedzi właśnie Twój sklep.
Odpowiednie dobranie słów kluczowych i umieszczenie ich w treściach przez Ciebie tworzonych jest podstawą strategii SEO.
Słowa kluczowe można podzielić na 4 kategorie:
- brandowe/ nawigacyjne – hasła, które zawierają nazwę firmy lub konkretnego produktu, stosowane, gdy klient nie zna nazwy witryny, np. ubezpieczenie signal iduna, philips ovi smart;
- ogólne/ generyczne – krótki hasła, które nie wyrażają sprecyzowanych oczekiwań, np. wakacje 2021, jedwabna pościel;
- long tail keywords – dłuższe, doprecyzowane zapytania, np. najlepszy krem nawilżający dla cery dojrzałej, najlepsze miasto w Dominikanie na urlop;
- geolokalizowane – zapytania zawierające lokalizację, np. apteka Kłobuck, wyciągi narciarskie Cesana.
Zasady stosowania słów kluczowych
Obserwując algorytmy funkcjonowania Google’a można zauważyć kilka reguł, których zastosowanie znacznie poprawi widoczność Twojej strony internetowej.
- Używaj słów kluczowych w sposób naturalny. Odmieniaj stosowane frazy zgodnie z zasadami gramatycznymi i buduj zdania, które naśladują codzienną komunikację.
- Nie przesadź z nasyceniem tekstu wybranymi hasłami. Nie powinny one przekraczać 3% całego teksu i najlepiej, gdy występują co 50 do 200 słów.
- Umieszczaj keywords’y w ważnych miejscach w tekście, takich jak tytuły i nagłówki. Warto również wyróżnić je pogrubieniem, gdy występują w poszczególnych akapitach.
- Spróbuj budować long-tail keywords, czyli bardzo szczegółowe zdania, w których padają słowa kluczowe.
- Trzeba pamiętać o tym, że różni użytkownicy, w różny sposób będą wyrażać te same oczekiwania. W związku z tym bardzo dobre efekty przynosi stosowanie synonimicznych pojęć oraz podobnych fraz wyszukiwania.
Słowa kluczowe – skąd wiadomo co wybrać?
Na początku tematyka pozycjonowania i budowania widoczności strony internetowej może Cię przerażać. Jednak temat jest dużo prostszy, niż się wydaje, a cały mechanizm działa w dość logiczny sposób.
Jednak w tej materii nie można pozostawiać sprawy kwestii przypadku. Obecnie istnieje wiele bardzo prostych w obsłudze narzędzi, które dostarczą Ci konkretnych danych dotyczących wyboru słów kluczowych.
Poniżej przedstawię Ci propozycje 2 programów, które są bardzo pomocne w przygotowaniu strategii SEO. Jej konsekwentna realizacji, jest kluczem do sukcesu firm funkcjonujących w środowisku e-commerce.
Google Trends
Jest to darmowe narzędzie, przygotowane przez Google’a. Dzięki niemu możesz sprawdzić potencjał sprzedażowy danego hasła. Umożliwia sprawdzenie, czy konkretne sformułowanie było popularne, wybranym okresie i miejscu, dzięki czemu znacznie ułatwia prognozowanie trendów. Dodatkowo dostarcza informacji o podobnych hasłach oraz pozwala porównywać różne frazy.
Answer The Public
Narzędzie to, w ograniczonej wersji, jest dostępne darmowo. Dzięki niemu możesz stworzyć dla dowolnego słowa kluczowego kombinacje podobnych zapytań, stosowanych przez użytkowników. Dodatkowo udostępnia informacje na temat tego, w jaki sposób wyrażają oni swoje żądania.