Ghostwriters

SEO copywriting

Słowa kluczowe – od czego zacząć?

Nieodzownym elementem każdego tekstu sprzedażowego są słowa kluczowe. Jeśli zależy Ci na tym, by poprawić pozycję firmy w wynikach wyszukiwania i ułatwić klientom dotarcie do Twojej oferty, powinieneś dowiedzieć się, jak skutecznie wykorzystywać frazy kluczowe.

Słowa kluczowe – definicja

Uruchomienie swojej strony internetowej jest pierwszym krokiem w kierunku rozpoczęcia sprzedaży online. Rynek e-commerce daje przedsiębiorcom ogromne możliwości rozwoju, jednak aby je wykorzystać, trzeba nauczyć się funkcjonować w tym środowisku.

Przede wszystkim, należy zrozumieć, w jaki sposób przebiega komunikacja z klientem. W tym celu najlepiej odwzorować drogę, którą pokonuje on, zanim trafi do Twojego sklepu. Pierwszym jego krokiem jest zawsze otwarcie wyszukiwarki i sformułowanie zapytania.

Słowa kluczowe (keywords) to hasła wpisywane w oknie wyszukiwarki, które wyrażają oczekiwania względem wyników wyszukiwania.

Obecność tych słów, w odpowiedniej formie i miejscu na Twojej stronie, poprawi jej widoczność pośród wyników wyszukiwania, które wyświetlą się klientowi. Co w konsekwencji znacznie zwiększy prawdopodobieństwo, że klient odwiedzi właśnie Twój sklep.

Odpowiednie dobranie słów kluczowych i umieszczenie ich w treściach przez Ciebie tworzonych jest podstawą strategii SEO.

Słowa kluczowe  można podzielić na 4 kategorie:

  • brandowe/ nawigacyjne – hasła, które zawierają nazwę firmy lub konkretnego produktu, stosowane, gdy klient nie zna nazwy witryny, np. ubezpieczenie signal iduna, philips ovi smart;
  • ogólne/ generyczne – krótki hasła, które nie wyrażają sprecyzowanych oczekiwań, np. wakacje 2021, jedwabna pościel;
  • long tail keywords – dłuższe, doprecyzowane zapytania, np. najlepszy krem nawilżający dla cery dojrzałej, najlepsze miasto w Dominikanie na urlop;
  • geolokalizowane – zapytania zawierające lokalizację, np. apteka Kłobuck, wyciągi narciarskie Cesana.

Zasady stosowania słów kluczowych

Obserwując algorytmy funkcjonowania Google’a można zauważyć kilka reguł, których zastosowanie znacznie poprawi widoczność Twojej strony internetowej.

  1. Używaj słów kluczowych w sposób naturalny. Odmieniaj stosowane frazy zgodnie z zasadami gramatycznymi i buduj zdania, które naśladują codzienną komunikację.
  2. Nie przesadź z nasyceniem tekstu wybranymi hasłami. Nie powinny one przekraczać 3% całego teksu i najlepiej, gdy występują co 50 do 200 słów.
  3. Umieszczaj keywords’y w ważnych miejscach w tekście, takich jak tytuły i nagłówki. Warto również wyróżnić je pogrubieniem, gdy występują w poszczególnych akapitach.
  4. Spróbuj budować long-tail keywords, czyli bardzo szczegółowe zdania, w których padają słowa kluczowe.
  5. Trzeba pamiętać o tym, że różni użytkownicy, w różny sposób będą wyrażać te same oczekiwania. W związku z tym bardzo dobre efekty przynosi stosowanie synonimicznych pojęć oraz podobnych fraz wyszukiwania.

Słowa kluczowe – skąd wiadomo co wybrać?

Na początku tematyka pozycjonowania i budowania widoczności strony internetowej może Cię przerażać. Jednak temat jest dużo prostszy, niż się wydaje, a cały mechanizm działa w dość logiczny sposób.

Jednak w tej materii nie można pozostawiać sprawy kwestii przypadku. Obecnie istnieje wiele bardzo prostych w obsłudze narzędzi, które dostarczą Ci konkretnych danych dotyczących wyboru słów kluczowych.

Poniżej przedstawię Ci propozycje 2 programów, które są bardzo pomocne w przygotowaniu strategii SEO. Jej konsekwentna realizacji, jest kluczem do sukcesu firm funkcjonujących w środowisku e-commerce.

Google Trends

Jest to darmowe narzędzie, przygotowane przez Google’a. Dzięki niemu możesz sprawdzić potencjał sprzedażowy danego hasła. Umożliwia sprawdzenie, czy konkretne sformułowanie było popularne, wybranym okresie i miejscu, dzięki czemu znacznie ułatwia prognozowanie trendów. Dodatkowo dostarcza informacji o podobnych hasłach oraz pozwala porównywać różne frazy.

Answer The Public

Narzędzie to, w ograniczonej wersji, jest dostępne darmowo. Dzięki niemu możesz stworzyć dla dowolnego słowa kluczowego kombinacje podobnych zapytań, stosowanych przez użytkowników. Dodatkowo udostępnia informacje na temat tego, w jaki sposób wyrażają oni swoje żądania.

Leave A Comment