Ghostwriters

Copywriting

Jak urządzić stanowisko pracy copywritera w domu?

Praca pisarza jest związana z biurem – przytulne pomieszczenie, komputer, wygodny fotel i mebel, na którym można postawić urządzenie. Co w przypadku, gdy miejscem do pracy dla copywritera jest własny pokój? O tym, jak łatwo można go zamienić w „home office”, przeczytacie w poniższym wpisie.

Stanowisko pracy – dom copywritera

Ze względu na specyfikę swojej działalności, twórca treści może wykonywać swoje obowiązki zdalnie, bez konieczności zajmowania biura. Dla copywritera jest to z pewnością rozwiązanie wygodne – nie ma konieczności dojazdu do miejsca pracy – ale może również nastręczać pewnych trudności. „Instytucję” we własnym pomieszczeniu również trzeba sobie zorganizować.

W przypadku służby w siedzibie firmy, nie musimy martwić się przygotowaniem anturażu i warsztatu, przy którym będziemy spełniać powierzone sobie zadania. Charakterystyka lokalu zakładu i jego przystosowanie niejako pomaga zarówno zmotywować się do działania, jak i zapewnia wszystko, czego potrzebujemy. Inaczej będzie we własnym domu.

Miejsce do pracy może być… własnym salonem

Pomieszczenie w swoim mieszkaniu może być najlepszym i najwygodniejszym gabinetem. Należy je tylko odpowiednio zaadoptować. Oto garść niezbędnych wskazówek, na co należy zwrócić szczególną uwagę przy przygotowaniu:

  • przede wszystkim musi być to pokój, w którym będziemy rezydować samodzielnie; stanowisko pracy copywriter musi mieć tylko na własny użytek (bez obecności dzieci, dorosłych czy zwierząt), aby mógł skupić się na tworzeniu i pisaniu;
  • własny kąt powinien być pomalowany w jasnych barwach, które zapewnią przejrzystość i nastroją optymistycznie (chodzi przecież o tworzenie dobrych treści).

Stanowisko pracy wygodne dla copywritera

Komfort przy pracy jest kluczowy zarówno dla samego piszącego, jak i dla merytorycznej zawartości tekstów, które powstaną. Dlatego istotne są czynniki, które polepszą samopoczucie pracownika:

  • pomieszczenie powinno być dość przestronne, by było miejsce na „złapanie oddechu” czy spojrzenie za okno; jest to szczególnie istotne dla zmęczonych wpatrywaniem się na niewielką odległość od komputera oczu, które co kilkanaście minut powinny popatrzeć w dal, by zapewnić odpoczynek narządowi wzroku;
  • fotel powinien być ustawiony na odpowiednią wysokość; za zwrócenie uwagi na tę kwestię z pewnością podziękuje prosty i nieobolały kręgosłup, nienarażony na ból i dyskomfort;
  • laptop bądź komputer stacjonarny powinien być wyposażony w odpowiednio wyprofilowaną klawiaturę, wyposażoną w specjalnie uwypuklone klawisze, które poprawią wygodę pisania, a także zredukują ból palców, nadgarstków i ramion;
  • dla uniknięcia zmęczenia i wysuszenia oka należy również zwrócić szczególną uwagę na poziom oświetlenia stanowiska pracy, jeśli copywriter pracuje w godzinach wieczornych (zalecana jest jednak praca przy naturalnym, dziennym świetle).

Copywriterskie miejsce pracy = wygoda przede wszystkim

Czas, który poświęcamy na wywiązywanie się z powierzonych sobie obowiązków, oscyluje zwykle od kilku do kilkunastu godzin dziennie. Siłą rzeczy jest to większa część dnia (czasem, niestety, również nocy, kiedy to „deadline” staje się nieubłagany). Tak jak każde stanowisko, które służy nam do pracy, również miejsce działalności pisarza musi być odpowiednio dostosowane do potrzeb i upodobań.

Aby pomieszczenie to nie kojarzyło się wyłącznie z koniecznością zadawania sobie trudu, warto mieć przy biurku coś, co pozwoli na zrelaksowanie się po intensywności pracy twórczej – zdjęcie kogoś bliskiego czy pamiątkę, która przypomina miłe chwile spędzone na wakacjach.

W żadnej pracy umysłowej, a już zwłaszcza twórczej, kiedy nasz umysł działa na najwyższych obrotach, nie da się być skupionym bez przerwy. Dlatego też należy co kilkanaście minut zrobić sobie przerwę. Należy tylko zwrócić uwagę, by wszelkie rozpraszacze typu smartfon czy strona z zalogowanym profilem na FB zostawić sobie jako nagrodę za idealnie napisany tekst.

Autor tekstu: Kamil Rycerz

Leave A Comment