Ghostwriters

Copywriting / SEO copywriting

Struktura tekstu pod pozycjonowanie (SEO)

Struktura tekstu SEO odgrywa ogromną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. Poznaj kilka łatwych zmian, które pozwolą wypromować Twoją stronę w wyszukiwarce!

Struktura tekstu – czym jest?

Określenie struktury tekstu to sposób jego wewnętrznego uporządkowania tzn. zdecydowanie, co jest nadrzędne i wyodrębnienia tego od mniej istotnej reszty prostymi zabiegami.

Ustrukturyzowanie tekstu nie jest pracochłonne, a wpływa znacząco na wyższe wyniki wyszukiwania naszego wpisu, a tym samym pozycjonowanie przez Google.

Prawidłowa struktura tekstu decyduje o jego przejrzystości i komforcie czytania, a tym samym utrzymuje uwagę czytelnika. Musimy pamiętać, że  przede wszystkim utrzymanie właściwej formy tekstu pod pozycjonowanie ma wpływ na wyniki SEO.

Dzieje się tak, ze względu na to, że wyszukiwarka chce swoim użytkownikom prezentować jak najbardziej trafione artykuły.

Przejrzysta i uporządkowana struktura tekstu sprzyja uznaniu go za wartościowy przez algorytmy Google i dzięki temu staje się bardziej widoczny.

Planujemy strukturę tekstu pod SEO

Skuteczny tekst SEO należy przed napisaniem wstępnie zarysować. Mając już pomysł i wyodrębnione słowa kluczowe tworzymy konspekt, w którym ustalamy:

  • spis treści,
  • hierarchię nagłówków,
  • cytaty,
  • pogrubienia.

Reguły tworzenia struktury tekstu pod pozycjonowanie nie są sztywne, ale uświadamiają nam konieczność podjęcia decyzji, jaki kształt przybierze artykuł, by był przejrzysty i niósł ze sobą wartość informacyjną.

Jest to też działanie prewencyjne przed zamordowaniem użytkownika litym tekstem, którego czytania by zaprzestał prawdopodobnie przed ukończeniem.

Struktura tekstu SEO w praktyce

Istnieje kilka niezbędnych etapów przy tworzeniu struktury tekstu pod SEO.

  1. Przede wszystkim  trzeba zdecydować, które zagadnienia są w artykule najważniejsze i na ich podstawie wyodrębnić nagłówki.
  2. Kolejna sprawa to uwzględnienie wstępu, rozwinięcia i zakończenia na kształt szkolnych esejów.
  • Początek wpisu dotyka zagadnień ogólnych, szerzej omówionych w dalszej części tekstu.
  • Rozwinięcie stanowi meritum przekazu i jest najwartościowsze pod względem informacyjnym.
  • Zakończenie ma funkcją podsumowującą, a czasem może zostawić też czytelnika z pewnym niedosytem i zachęcić do dalszych poszukiwań informacji, najlepiej w obrębie naszej strony.
  1. W celu uniknięcia ściany tekstu wskazane jest  oddzielanie od siebie jego kilku wierszowych fragmentów interlinią. Na wstępie można też wytypować najistotniejsze elementy w artykule, które potem zostaną pogrubione lub wyeksponowane poprzez funkcje „cytatów”. Dla czytelników, którzy ślizgają się tylko wzrokiem po tekście, to spore ułatwienie, a dla naszych tekstów jest to szansa na wyższą  pozycję w wyszukiwarce.
  2. Zawsze, gdy jest to możliwe, uwzględniamy w tekście grafiki lub zdjęcia. Żyjemy w kulturze ikonograficznej, co daje obrazom zazwyczaj przewagę nad słowem. Grafikę należy opisać frazą kluczową, odnoszącą się do obrazka. Wpływa to znacząco na późniejsze wyniki wyszukiwania. Opis grafiki stanowi też tekst alternatywny, gdy obraz nie wyświetli się prawidłowo.
  3. Dla polepszenia SEO wskazane jest dodawanie atrakcyjnych meta-opisów, przyciągających użytkowników z poziomu ich wyszukiwarki oraz linkowanie wewnętrzne podstron ułatwiające użytkownikom, oraz robotom Google poruszanie się w obrębie strony.
  4. Ze strukturą tekstu wiąże się też  wyważenie ilości fraz kluczowych. Suma nie powinna przekroczyć  0,5-3% w tekście – oraz ulokowanie ich w tytule, oraz nagłówkach, a nawet sporadycznie wewnątrz zwykłego tekstu.

Podsumowanie

Oprócz zastosowania sprawdzonych reguł, premiowanych przez wyszukiwarkę Google, warto postawić się też na miejscu samego odbiorcy i przekazać mu wiedzę w sposób atrakcyjny i łatwy w czytaniu. Struktura tekstu pod SEO może i powinna ulegać przemyślanym modyfikacjom, w zgodzie z reakcjami użytkowników.

Reasumując, forma prezentacji artykułu w internecie wart jest chwili namysłu, bo nawet

najciekawsze informacje potrzebują odpowiedniej ekspozycji poprzez prawidłową strukturę tekstu. W innym wypadku wpis może zniechęcić czytelnika lub zaginąć w gąszczu podobnych konkurencyjnych.

Leave A Comment