Ghostwriters

Copywriting

Teksty sponsorowane – czym są i jak wspierają działania SEO?

Jest wiele sposobów na zwiększenie widoczności naszej strony. Do jednego z nich należy linkowanie, dzięki któremu nasza witryna staje się bardziej wiarygodna. Najlepszym miejscem do umieszczania odnośników do innych stron są natomiast teksty sponsorowane, mogące przynieść wiele korzyści zarówno reklamodawcom, jak i osobom, które je opublikują.

Czym jest tekst sponsorowany?

Teksty sponsorowane to merytoryczne treści przeznaczone do publikacji poza stroną firmy, która zleciła ich napisanie. Jest to forma reklamy, której celem jest wypromowanie towaru lub marki, a także pozyskanie linku zewnętrznego mającego zwiększyć pozycjonowanie. Artykuły sponsorowane skupiają się więc wyłącznie na zaletach produktu lub pozytywnych wydarzeniach dotyczących danego przedsiębiorstwa. Ważne jest jednak, by ich teść była autentyczna i nie wzbudzała podejrzeń czytelników. W przeciwnym razie ich publikacja może przynieść efekty odwrotne do zamierzonych.

Rodzaje i funkcje tekstów sponsorowanych

Wśród artykułów sponsorowanych wyróżniamy m.in.:

  • artykuły faktograficzne – dotyczące danego przedsiębiorstwa,
  • artykuły przeglądowe – będące przeglądem danej firmy i jej sytuacji w branży,
  • wywiady – mające na celu budowanie prestiżu danej osoby (np. szefa danej firmy, bądź któregoś z członków zarządu),
  • bylinery – będące tekstami podpisanymi nazwiskiem prezesa firmy,
  • case study – stawiające sobie za cel szczegółowy opis jakiegoś zjawiska lub wydarzenia.

Treści sponsorowane mają funkcję informacyjną i reklamową. Dzięki nim możemy:

  • kreować pozytywny wizerunek naszej firmy,
  • zdobyć nowych klientów,
  • zainteresować odbiorców produktem lub usługą,
  • zwiększyć sprzedaż,
  • poprawić widoczność strony.

Jak napisać teksty sponsorowane?

Jeśli chcemy, by artykuł sponsorowany przynosił realne korzyści dla firmy, musi on być wysokiej jakości. Powinien zaciekawiać oraz zrozumiały dla czytelników, do których go kierujemy. Ponadto, nie mogą się w nim znaleźć jakiekolwiek błędy stylistyczne, składniowe, a przede wszystkim ortograficzne. Dlatego najlepiej, by przed publikacją jego treść została jeszcze raz dokładnie sprawdzona.

Budowa tekstu sponsorowanego:

  • tytuł – musi zawierać frazę kluczową, a jego długość nie może przekraczać 75 znaków, powinien przykuwać uwagę odbiorców i zachęcać do przeczytania artykułu;
  • wstęp – należy w nim krótko, ale ciekawie przedstawić omawiany problem;
  • treść właściwa – powinna zajmować od 2000 do 10 000 znaków ze spacjami oraz zawierać frazy kluczowe i wartościowe informacje; ważne, by podzielić na mniejsze bloki opatrzone śródtytułami (znacznie ułatwi to odbiorcy przyswajanie tekstu); mile widzimy również dodatkowe, wizualne materiały (takie jak obrazy, wykresy czy tabele);

Linkowanie w tekście sponsorowanym

Dodatkowym elementem w artykule sponsorowanym jest odnośnik do strony, której widoczność mamy zamiar poprawić.

Chcąc wykonać linkowanie, najpierw kopiujemy URL strony docelowej. Następnie wybieramy frazę (anchor), którą chcemy podlinkować – to ona, po kliknięciu, będzie nas przenosić do konkretnej witryny.

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał SEO, owa treść musi się zgadzać ze słowem kluczowym. Ponadto, należy pamiętać, by tekst sponsorowany linkował właśnie frazy kluczowe (a nie inne wyrazy, takie jak często błędnie stosowane słowo „tutaj”).

Teksty sponsorowane – podsumowując

Teksty sponsorowane to forma reklamy. Dzięki nim możemy zwiększyć widoczność strony, poprawić wizerunek firmy czy zachęcić klientów do kupna produktu lub usługi. Jeśli jednak chcemy, by artykuły przynosiły zamierzone efekty, muszą być one wysokiej jakości, zawierać interesujące informacje oraz brzmieć jak najbardziej wiarygodnie. Tylko dzięki temu możemy zachęcić odbiorców do ich lektury oraz klikania w zamieszczone w treści linki zewnętrzne.

Leave A Comment