Ghostwriters

Bez kategorii

Copywriting w social media – czym się charakteryzuje?

W 2020 r. właściwie każda firma znajduje sens obecności na Facebooku lub innej platformie społecznościowej, a większość z nich prowadzi copywriting w social media. Wynika to z ogromnej puli zróżnicowanych użytkowników, która jednocześnie sprawia, że walka o odbiorcę, a tym samym zwiększenie sprzedaży, stają się coraz trudniejsze.

Omówimy niżej, jak skutecznie przebić się przez natłok postów za pomocą skutecznego copywritingu w social mediach.

Kiedy, co i jak? Czyli jak pisać w poszczególnych etapach obecności na Facebooku

Najtrudniej jest zacząć, więc najpierw zakreślmy etapy obecności firmy na Facebooku, i spójrzmy jaka aktywność sprawdza się na każdym etapie od wprowadzenia marki na Facebook’owy rynek, poprzez aktywną jej obecność, aż po etap czerpania zysków, czyli sprzedaży.

Copywriting w social media – budowanie rozpoznawalności

Najbardziej uniwersalną sytuacją jest pojawienie się znikąd i tworzenie obecności w social media od podstaw. Zakładamy, że nikt o nas nie słyszał, więc musimy zwrócić na siebie uwagę jak największej liczby odbiorców, tak, żeby ich uwaga została skupiona na nas na dłużej. Zależy nam na aktywnych użytkownikach, którzy regularnie będą odwiedzać nasz fan page, lubić, komentować, i dzielić się naszą treścią na swoich profilach, tym samym linkując nowych użytkowników do naszego fan page.

To, co cechuje treść na tym etapie, powinno być mocno kontrastujące, pozytywnie oddziaływujące na czytającego, oraz wyróżniać się nietuzinkową atrakcyjnością.

Materiały w tej fazie, nie obfitują w zasobne treści, lecz w ich siłę oddziaływania na odbiorców. Wspierają one silnie oddziałującą i przykuwającą oko grafikę, pełną żywych barw.

Oryginalność przede wszystkim!

Etap aktywności

Zależy nam głównie na aktywnych użytkownikach i zwiększaniu ich zaangażowania, więc piszemy w sposób bezpośredni wobec odbiorców, nie zapominając o wysokim poziomie merytorycznym, by zbudować uznanie wśród potencjalnych klientów i fanów marki. Trzymamy się najważniejszych wytycznych cech, wymienionych poniżej.

Copywriting w social media – ciekawa treść

Przede wszystkim utrzymujemy oryginalność wpisów, a tym samym budujemy styl wypowiedzi samej marki. Nie tracimy energii i zaangażowania w tworzenie postów. Muszą one być ciekawe, pożyteczne, i praktyczne dla potencjalnych klientów.

Posty podążają za zaplanowaną strategią

Tę fazę cechuje spora elastyczność w doborze strategii. Najważniejsze jest, żeby spełniały cele marketingowe danej marki i wyrażały się jej tonem, pasowały do specyfiki branży oraz obecnej sytuacji rynkowej. Celem jest pozyskanie nowych klientów i utrzymanie zainteresowania istniejących.

Język wypowiedzi powinien być dostosowany do sposobu mowy grupy docelowej.

Nie za śmiesznie, nie za poważnie. Dyskutuj, nie ucinaj rozmowy, rozbudzaj dialog!

Istotna i adekwatna wiedza zostanie dobrze przyjęta przez odbiorców, a odpowiedź na ich potrzeby skutkować będzie przeobrażeniem fanów w klientów.

Prawda leży w statystykach

Nieistotne jest, który wpis darzymy osobistą sympatią. Istotne jest, który wypada lepiej w rozliczeniu zaangażowania. Należy uważnie słuchać głosu tłumu i promować te wpisy, które już mają większy zasięg i zaangażowanych fanów. Często efekt skuteczności nie idzie w parze z nakładem pracy, który włożyliśmy w jego stworzenie.

Copywriting w social media – sprzedaż

Po utworzeniu rozpoznawalności i stworzeniu zainteresowania przychodzi czas na zbiory, czyli sprzedaż.

Tutaj stawiamy na prostotę, zwięzłość i perswazję, oraz pisanie językiem korzyści.
Nie zapominając o byciu rzetelnym i autentycznym. Nowy typ kupującego wyczuwa chęć zysku i stroni od takich sprzedawców. Jednakże charakter branży wymusza na nas sposób komunikowania, więc miejmy i to na uwadze, by przynieść zyski, nie straty.

Pamiętajmy, że nie ma uniwersalnego wpisu na Facebooka. Sukces zależy od wielu czynników, które zmieniają się zależnie od marki, branży, rynku, i sposobu komunikacji. Najważniejsze jest wyczucie potrzeb przyszłych klientów.

Leave A Comment