Ghostwriters

Wskazówki i ciekawostki

Rozpraszacze w pracy – jak sobie z nimi poradzić?

Czy czas spędzony w pracy można wykorzystać efektywniej? W teorii tak, w praktyce bywa z tym różnie. Realizację obowiązków zawodowych skutecznie utrudniają bowiem wszechobecne rozpraszacze. A wtedy najbardziej ambitne postanowienia pracownika mogą spalić na panewce. Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby walki z tymi uciążliwymi przeciwnikami.

Najbardziej natrętne rozpraszacze w pracy

Zanim rozpoczniesz walkę z wrogiem, musisz go dobrze zidentyfikować. Z tym jednak nie powinno być większych problemów. Na pewno doskonale znasz sytuacje, w których zamiast skupić się na wykonaniu zadania, rozmieniasz się na drobne.

Zabierasz się za pisanie listu, kiedy dźwięk powiadomienia z Facebooka informuje Cię o właśnie otrzymanej wiadomości. A wtedy automatycznie sprawdzasz jej treść, a nawet zabierasz się za odpisywanie. Do listy najczęstszych rozpraszaczy obowiązkowo należy jeszcze dopisać: telefony, wiadomości SMS-owe i mailowe, a także hałas i bałagan w miejscu pracy.

5 skutecznych sposobów na rozpraszacze

Zarówno w pracy umysłowej, jak i fizycznej łatwo o dekoncentrację. Z rozpraszaczami można jednak całkiem dobrze sobie poradzić, stosując się do kilku prostych zasad.

Wycisz swój telefon

Na czas pracy umieść smartfon poza zasięgiem ręki, a dodatkowo także i wzroku. Poza tym, o ile oczywiście nie musisz być stale pod telefonem, wycisz w nim dzwonki. W ten sposób zapewnisz sobie chwile spokoju, a z otrzymanymi wiadomościami, już bez wyrzutów sumienia, zapoznasz się na przerwie.

Ogranicz dostęp do mediów społecznościowych

Wymiana zdań ze znajomymi może trwać wieki. Dlatego takie rozpraszacze jak Facebook czy Instagram warto eliminować, przynajmniej w godzinach pracy. Wystarczy, że wylogujesz się z serwisu lub chociaż wyłączysz powiadomienia o przychodzących wiadomościach.

Przeczytaj również: Metoda ALPEN, czyli jak skutecznie zarządzać swoim czasem

Wyloguj się z poczty mailowej

Otwarta skrzynka mailowa w sąsiedniej karcie przeglądarki ma magiczną moc przyciągania uwagi. By nie stała się kolejnym rozpraszaczem, po prostu wyjdź z serwisu pocztowego. A otrzymane wiadomości sprawdzaj w ustalonym wcześniej czasie.

Zorganizuj ciche i wygodne miejsce pracy

Biuro w siedzibie firmy czy nawet pokój w mieszkaniu (w przypadku home office) to rzadko miejsca idealnej ciszy: rozmowy współpracowników, trzeszczenie ekspresu do kawy, krzyki dzieci. Wymienione rozpraszacze w pracy postaraj się maksymalnie unieszkodliwić. Jednak nie w każdym przypadku będzie to możliwe. W ostateczności poproś przełożonego o pomoc albo… załóż słuchawki i słuchaj ulubionej muzyki.

Natomiast o wiele większy wpływ masz na wygląd własnego stanowiska pracy. Przed jej rozpoczęciem uporządkuj przestrzeń wokół siebie. Usuń zbędne przedmioty, a przygotuj wcześniej te, które będą Ci koniecznie potrzebne.

Zadbaj o swoje naturalne potrzeby

Pamiętaj, że rozpraszacz to podstępny przeciwnik, ale Ty możesz wykazać się większym sprytem. Na wypadek ataku wilczego głodu zawsze miej pod ręką coś na ząb, a kubek kawy przygotuj z wyprzedzeniem. W ten sposób nie ulegniesz zbyt łatwo pokusie zrobienia sobie zbędnej przerwy w pracy.

Autor tekstu: Izabela Muszyńska

Leave A Comment