Ghostwriters

Marketing

Jak napisać reklamę, aby była skuteczna?

Pisanie reklamy może wydawać się dość prostą czynnością. Jednak pozory często mylą. Niewiele osób potrafi stworzyć atrakcyjny, a zarazem skuteczny slogan. Pewnie tu zadaliście sobie pytanie – jak napisać reklamę, aby była skuteczna? Dowiecie się w dzisiejszym artykule.

Jak napisać reklamę?

Żyjemy w czasach, w których zmiany zachodzą dynamicznie. Praktycznie każdego dnia w jakiejś dziedzinie na światło dzienne wychodzą nowe fakty, które zmieniają rzeczywistość. Jednymi z najszybciej rozwijających się dziedzin są analiza potrzeb konsumentów i rozwój technik marketingowych.

Z każdym dniem mamy coraz więcej wskazówek, jak napisać reklamę. Co ciekawe, dzięki badaniom możemy stworzyć slogan na podstawie naukowo udowodnionych cech, które faktycznie przyciągają klientów.

Jednak zanim zabierzemy się za kreatywną pracę, musimy odpowiedzieć na jedno bardzo ważne pytanie: jaki jest cel marketingowy naszej reklamy? To umożliwi nam określenie specyfiki treści w niej zawartej. Na dobry początek zapoznajmy się, z poszczególnymi kreacjami i efektami, które możemy osiągnąć.

Rozpoznawalność marki

Jest to najważniejszy cel, jeśli chodzi o kampanie reklamowe na Facebooku. Jej głównym zadaniem jest zwrócenie uwagi na markę, tak aby została zapamiętana przez potencjalnych klientów. Konwersja sprzedażowa na typ etapie nie zachwyca, ale nie ma się co przejmować – na tym etapie to zupełnie normalne.

Należy pamiętać o dwóch rzeczach:

  • to nie jest moment na prezentowanie całej oferty oraz przybliżanie historii firmy,
  • przekaz powinien być lakoniczny – w ten sposób odbiorcy łatwiej go zapamiętają.

Tekst reklamowy zawsze powinien cechować się kreatywnością i zwięzłością. Musi też przykuwać uwagę. Jeśli Wasza marka ma już szerokie grono odbiorców, to budowa tworzenie tekstu będzie dużo prostsze.

Warto pomyśleć o krótkim sloganie, który będzie celnie opisywał firmę, a jednocześnie będzie chwytliwy i nieszablonowy.

Konwersja

Po tym krótkim wstępie przejdźmy do tego, co tygryski lubią najbardziej, czyli do działań zwiększających sprzedaż. Po zgromadzeniu grupy odbiorców nadszedł czas, aby przekonać ich do skorzystania z Waszej oferty.

To właśnie na tym etapie możecie zaprezentować ofertę Waszej firmy i pokazać korzyści płynące z zakupu. Należy to zrobić w jasny i wyraźny sposób, tak aby odbiorcy dostali prosty komunikat, dlaczego ich pieniądze powinny trafić właśnie do Was.

Kierujcie się zasadą: nie skupiajcie się na tym, co macie, a na tym, co możecie dać.

Klienci podejmują decyzję o zakupie głównie na podstawie korzyści, jakie na nich czekają. Właśnie na tym powinniście się skupić. Nie warto obiecywać klientom gruszek na wierzbie – kiedy zorientują się, że zostali oszukani, zwyczajnie stracą zaufanie do marki.

Przykładowa reklama nastawiona na konwersję

Załóżmy, że prowadzicie agencję copywriterską i zgromadziliście już grono odbiorców, teraz przyszedł czas na przedstawienie potencjalnym klientom oferty.

Jak napisać reklamę, aby przyniosła korzyści? Mierzymy się tutaj z ograniczoną ilością miejsca, więc trzeba przekazać najbardziej przekonujące informacje. Na szczęście macie do wyboru dwie opcje:

  • Przedstawcie Waszą ofertę – napiszcie o niskich cenach, ekspresowym czasie realizacji i w jakich branżach lub językach możecie stworzyć teksty.
  • Skupcie się na korzyściach – wymieńcie wzrost ruchu na stronie, wzrost konwersji, budowę eksperckiego wizerunku itp.

Pamiętajcie, że musicie przekonać odbiorcę, że jego dobro jest dla Was najważniejsze – tutaj zdecydowanie lepiej sprawdzi się drugi sposób, który wpływa na wyobraźnie klienta. Konkurencja jest ogromna, a do tego klienci zasypywani są mało wartościowymi reklamami. Dlatego to właśnie wpłynięcie na wyobraźnie, jest kluczem do portfela odbiorców.

Jak napisać reklamę, aby była skuteczna – podsumowanie

Napisanie skutecznej reklamy nie jest prostym zadaniem. Najskuteczniejsze reklamy wpływają na wyobraźnię odbiorców, informując o korzyściach płynących z zakupów i dlatego na tworzeniu takich treści powinniście się skupić.

Przed przystąpieniem do pracy, należy określić cel marketingowy, który ma być zrealizowany, gdyż wpływa to na specyfikę treści zamieszczonej w reklamie. Natomiast sama treść musi być nietuzinkowa i ma przykuwać uwagę. Przy tworzeniu reklamy przydatna może okazać się improwizacja, jednak wszystko powinno mieścić się w granicach rozsądku.

Leave A Comment