Ghostwriters

Copywriting

Blog ekspercki – czym różni się od zwykłego bloga?

Content marketing zyskał na popularności wraz z ulepszaniem algorytmów wyszukiwarek. Im więcej nowych stron powstaje, tym większa konkurencja, a najbardziej widoczne są te, które dostarczają przydatne treści. Content marketing to nie tylko filmy i grafiki, ale przede wszystkim blogi tematyczne, a w tym blog ekspercki. Na nim skupimy się w poniższym artykule. Zapraszam do lektury!

Cel prowadzenia bloga

Blog może być biznesem samym w sobie, zarabiającym na reklamach i artykułach sponsorowanych. Natomiast celem bloga firmowego jest zwiększenie ruchu na stronie i zdobycie zaufania potencjalnych klientów.

Zwiększenie ruchu polega na umieszczaniu artykułów informacyjnych i edukacyjnych na najczęściej wyszukiwane zapytania. Jeśli prowadzisz biznes związany z odnawialnymi źródłami energii, Twoi klienci mogą być zainteresowani, jak działają panele fotowoltaiczne, a Ty powinieneś w przystępny sposób odczarować tę kwestię.

Wskazówka: przy pisaniu tego typu tekstów pamiętaj o zachowaniu podstawowych zasad stosowania fraz kluczowych (link).

Jeśli klient jest ciekawy tematu, być może jest potencjalnym klientem. Wyjaśniając mu pewne techniczne aspekty i podstawy związane z użytkowaniem takich instalacji, chętniej sięgnie po telefon i zadzwoni do Ciebie, traktując Cię jak specjalistę w tej dziedzinie.

Czym się różni blog ekspercki od zwykłego?

Zwykły blog piszemy ogólnie i często na bardzo szeroki temat. Blog ekspercki skupia się na wąskiej specjalizacji, podejmując tematy ściśle z nią związane. Byle kto nie pisze takich artykułów, a osoby, które mają doświadczenie i głębokie zrozumienie tematu.

Blog ekspercki – charakterystyka

Artykuły na takim blogu muszę mieć potwierdzenie tego, że są rzetelne i prawdziwe. Klient chce być przekonany, że treść jest opracowana przez eksperta i oparta na faktach.

Jest kilka zabiegów, które sprawią, że Twój artykuł zyska na wiarygodności.

Bibliografia

Przedstawiając definicję i formując tezy, warto opisać na końcu artykułu listę źródeł, na których opiera się artykuł. Oczywiście te źródła powinny być faktycznie wykorzystane do tworzenia. Czytelnik darzy większym zaufaniem materiały zakończone bibliografią, wiedząc, że nie są wyssane z palca.

Cytaty

Warto zacytować wypowiedzi innych ekspertów z danej dziedziny. Pamiętaj, aby cytaty były tylko wtrąceniami, lub potwierdzeniami przedstawionej tezy, a nie fundamentem tekstu. Unikalność tekstu jest zatem bardzo ważna.

Wizerunek eksperta

Nikt nie wierzy w anonimowo napisane teksty. Jeśli osoba jest w stanie podpisać się własnym nazwiskiem pod swoim tworem, znaczy to, że bierze za niego odpowiedzialność, a to wymusza rzetelność i dokładność przedstawionego materiału. Warto dodać na końcu artykułu zdjęcie autora, z krótkim opisem czym się zajmuje i jakie ma doświadczenie. Dobry wizerunek autora tekstu dodatkowo pomoże zwiększyć pozycje w Google.

Blog ekspercki – podsumowanie

Blog ekspercki to znakomite źródło pozyskiwania nowych klientów, a także narzędzie do pozycjonowania strony. Przede wszystkim prowadzenie tej formy marketingu jest szczególnie polecamy firmom specjalizującym się w ściśle określonej dziedzinie wymagającej specjalistycznej wiedzy.