Ghostwriters

Copywriting

Autentyczny copywriting – dlaczego warto pisać w zgodzie ze sobą?

Na co dzień stykamy się z tekstami różnego typu. Jedne nas przyciągają, zatrzymują uwagę na dłużej, inne – przeciwnie – są nudne, sztampowe, nie wnoszą niczego nowego. Jakie mogą być tego przyczyny? Czy chodzi jedynie o to, że pewne zagadnienia nas interesują, natomiast inne – nie? Jaki wpływ na chęć czytania ma styl pisarski autora? Kiedy treści, które czytamy, uznajemy za „autentyczne”? I jaki ta „autentyczność” ma wpływ na jakość i odbiór tekstów? Dowiedz się, czym jest autentyczny copywriting!

Autentyczny copywriting – tworzenie niepowtarzalnych treści

Autentyczny copywriting oznacza, że pisarz, który rozwinął własny, niepowtarzalny styl, w zgodzie
z nim pisze profesjonalne treści. Nie próbuje się pod nikogo „podszywać”, ale tworzy w indywidualny sposób. Dzięki temu, że się wyróżnia, może być szybko rozpoznany po swoich tekstach. Własny styl najlepiej wypracowuje się, czytając teksty innych, zwłaszcza dobrych, autorów oraz, oczywiście,
jak najwięcej pisząc.

Korzyści z autentycznego copywritingu

Pisanie zgodnie ze swoim autentycznym stylem jest właściwie pozbawione wad. Wcześniej można było spotkać się ze stwierdzeniem, że może nie jest wystarczająco profesjonalne, jeżeli autor, poprzez swój tekst, niejako „puszcza oko” do czytelnika, pozwala poznać siebie, swój punkt widzenia, zamiast przedstawiać jedynie „suche fakty”. Obecnie, odchodzi się od takiego myślenia. Indywidualny
nie oznacza już „amatorski”.
Dostrzeżono, że czytelnicy cenią charakterystyczny, jednostkowy styl pisarski u copywriterów i często sięgają po teksty swoich ulubieńców. Zaczęto zatem dopuszczać pisanie w ten sposób tekstów dla content marketingu. W konsekwencji autentyczny copywriting wspiera działania biznesowe, gdyż artykuły danego copywritera mogą przyciągnąć i zatrzymać
na dłużej uwagę czytelników, którzy go polubią. Ponadto, autor, piszący zgodnie z własnym stylem, pracuje sprawniej i szybciej tworzy nowe treści. Jego teksty są również lepsze niż wtedy, gdy musi pisać według narzuconego sposobu. Autentyczny copywriting niesie zatem szereg korzyści, zarówno dla autora, jak i czytelnika.

Podsumowanie

Jak zauważono, autentyczny copywriting jest jedną ze skuteczniejszych metod dotarcia do szerszego grona odbiorców. Dzieje się tak, kiedy klienci, którzy cenią i regularnie czytają danego autora, zaczynają polecać jego artykuły znajomym. Oczywiście nie oznacza to, że będziemy chętnie sięgać
po treści każdego copywritera z indywidualnym stylem. Jednakże, nawet jeśli go nie polubimy, wysoce prawdopodobne jest, że zapamiętamy jego teksty i, przynajmniej, docenimy pisarski warsztat. Na tym właśnie polega wartość autentycznego copywritingu – na różnorodności stylów, pośród których każdy czytelnik może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.

Leave A Comment