Ghostwriters

Copywriting

Skuteczne teksty na stronę internetową – jak pisać?

Potencjalni klienci, zanim się z Tobą skontaktują, zazwyczaj odwiedzają stronę internetową, by przekonać się, czy rzeczywiście warto skorzystać z usług Twojej firmy. Warto zatem pisać teksty w taki sposób, aby odbiorcy chętnie do Ciebie wracali. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak przygotować skuteczne teksty na stronę internetową.

Skuteczne teksty na stronę internetową – o czym należy pamiętać?

Napisanie wartościowego i skutecznego tekstu na stronę internetową wcale nie jest takie proste. Wymaga to odpowiedniej wiedzy, podejścia, lekkiego pióra oraz doświadczenia. Jeśli ich nie masz lub nie chcesz tracić czasu na pisanie tekstów, to oczywiście warto skorzystać z usług profesjonalistów.

Stwórz personę

Jeśli jednak pragniesz spróbować, to zacznij od zdefiniowania swojej persony, czyli konkretnej osoby, do której kierujesz swój komunikat. Weź pod uwagę jej płeć, wiek, status społeczny, wygląd, problemy, cele i marzenia. Mimo że brzmi to banalnie, to często można zaobserwować teksty na witrynach sprzedażowych, które są do wszystkich, czyli tak naprawdę do nikogo. Odpowiednio sformułowana persona pomoże Ci dostosować swoją ofertę do potrzeb nabywcy, a co się z tym wiąże, znacznie zwiększy szansę na pozyskanie nabywcy.

Podkreślaj korzyści, nie zalety    

Jeżeli klient wchodzi na Twoją stronę, to znaczy, że czegoś mu brak i tego potrzebuje. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pisać językiem korzyści, czyli wytłumaczyć swojemu odbiorcy co zyska, kupując Twój produkt. Aby Twoje działania były skuteczne, zanim przystąpisz do pisania tekstu, odpowiedz sobie na kilka pytań.

  • Jakie zalety posiada Twój produkt?
  • Co odbiorca może zyskać dzięki nabyciu produktu?
  • Przed jakimi problemami Twój produkt może go uchronić lub jak przyczyni się do rozwiązania zaistniałych kłopotów?
  • Dlaczego klient opiera się przed zakupem Twojego produktu i jak możesz temu zaradzić?

Kiedy odpowiesz sobie na te pytania, z pewnością trafniej dostosujesz swój materiał do wymagań odbiorcy. Dzięki temu klient Ci zaufa, a to już prosta droga do sfinalizowania transakcji kupna-sprzedaży.

Skuteczne teksty – SEO windą do zyskania popularności strony

Przeciętny odbiorca, wpisując zapytanie w wyszukiwarkę Google, odwiedza pierwsze kilka stron, które mu się pojawią. Warto więc aby Twoja witryna była umiejscowiona jak najwyżej. Pomogą Ci w tym słowa klucze, które należy umieścić w tekście. Zastanów się, jak może brzmieć zapytanie dotyczące Twojej oferty i właśnie takie frazy umieszczaj, pisząc tekst. W optymalizacji mogą także pomóc specjalne programy do wynajdywania słów kluczowych. Pamiętaj jednak, by nie umieszczać w treści zbyt wiele fraz. Google ma zwyczaj karania tego typu zabiegów i możesz odnieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Struktura równie ważna, jak wartość merytoryczna

Oprócz stworzenia persony, języka korzyści i znajomości zasad SEO, ważna jest również budowa tekstu. Dobra treść to taka, która została podzielona na akapity, nagłówki oraz wyliczenia. Takie zabiegi pozwolą Ci na zachowanie przejrzystości tekstu, a Twojemu odbiorcy łatwiej będzie przyswoić treść, dzięki czemu zwiększą się szanse na współpracę. Pamiętaj o pogrubieniu najważniejszych kwestii w materiale, zwłaszcza kiedy tekst jest długi.

Wystrzegaj się błędów językowych oraz ubogiego języka, ponieważ materiał z niedociągnięciami traci na jakości i zaufaniu. Kiedy będziesz pisać tekst, miej na uwadze, że treść nie jest zazwyczaj kierowana do eksperta z danej dziedziny. Język powinien być prosty i zrozumiały, jeśli jednak musisz użyć specjalistycznych zwrotów, wyjaśnij je. Pod żadnym pozorem nie kopiuj gotowych materiałów z innych stron, ponieważ jest to plagiat, za który grożą Ci sankcje prawne. Poza tym, jeśli klient zorientuje się, że bezprawnie wykorzystałeś cudzy materiał, straci do Ciebie zaufanie i nie skorzysta z Twoich usług
w przyszłości.

Wezwij do działania

Ostatnia, lecz nie najmniej wartościowa rada. Nie dopuść, aby Twój odbiorca się wahał. W trakcie pisania tekstu wezwij swojego potencjalnego klienta do działania. Podeprzyj swoje poglądy odpowiednimi argumentami, używając trybu rozkazującego. Odbiorca powinien czuć realną potrzebę zrobienia tego, na czym Ci zależy np. zakupu Twojego produktu, zapisanie się do newslettera, czy kliknięcia dany link.

Co to znaczy skuteczne teksty na stronę? – Podsumowanie

Skuteczny tekst na stronę to taki, który przekona Twojego klienta do nabycia Twojego produktu. Pamiętaj, aby podczas pisania treści kierować swój komunikat do konkretnej osoby, używając prostego, lecz bogatego słownictwa.

Zanim przeznaczysz tekst do publikacji, skorzystaj z korektora tekstu, by uniknąć błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Nie zapominaj o optymalizacji witryny – wysoka popularność strony internetowej może stać się kluczem Twojego sukcesu.

Leave A Comment