Ghostwriters

Content / Copywriting

Thin content Twoim wrogiem – niechciane treści

Zapewne nieustannie zastanawiasz się nad tym, jakiego rodzaju treści są potrzebne Twojej stronie internetowej. Starasz się by wszystko, co pojawi się na niej było atrakcyjne i unikalne. Ale czy kiedykolwiek przyjrzałeś się dokładnie jej zawartości i znalazłeś to, co ją zaśmieca? Dowiedz się zatem, czym jest thin content!

Czym jest thin content?

Thin content to zawartość strony internetowej niespełniająca wymogów wyszukiwarki dla oryginalnej i jakościowej treści. Definicja jest bardzo prosta, jednak aby ją w pełni zrozumieć, najpierw należy scharakteryzować to, co wyszukiwarki uznają za oryginalną i jakościową treść.

Zawartość strony internetowej jest aktualnie, obok technicznych aspektów jej funkcjonowania,  najważniejszym kryterium rankingowym. Co oznacza, że od artykułów, opisów produktów, porad i innych treści na niej zamieszczonych zależy to, na której pozycji wyszukiwarka wyświetli reklamę.

Najbardziej pożądanymi są treści, które odpowiadają oczekiwaniom internautów, czyli wyszukiwanym przez nich hasłom. Ważne jest, by napisać je jasnym i zrozumiałym językiem, którego używa się na co dzień. Dlatego należy pamiętać o poprawności składniowej i gramatycznej.

Warto również zadbać by prezentowana na stronie treść była unikalna. Materiały  te powinny posiadać indywidualny charakter, a podejmowane tematy powinny być aktualne i profesjonalnie opracowane. Jeśli treści zawarte na stronie wyróżniają się jakością, na tle innych stron o podobnej tematyce, na pewno wpływa to pozytywnie na jej widoczność.

Czym zatem jest thin content? Są to treści, które nie spełniają wyżej opisanych wymogów. Nie są atrakcyjne dla użytkowników, nie zwracają ich uwagi i nie wzbudzają zainteresowania.

Jak rozpoznać thin content?

Thin content może ukryć się pod kilkoma postaciami. Przede wszystkim są to treści tworzone automatycznie. Mechanizmy Google sprawnie wychwytują materiały tworzone przez komputer lub tłumaczone z innego języka. Zawierają one liczne błędy językowe oraz nie naśladują mowy naturalnej. Niepożądane są również treści, które nadużywają słów kluczowych. Częste powtarzanie tych samych fraz znacznie pogarsza jakość tekstu.

Na niekorzyść działają także treści powielane. Nie tylko te, które zapożyczone są z innych miejsc, ale także te powtarzające się na podstronach. Ważne jest, by użytkownicy nie natrafiali co chwila na ten sam przekaz. Do thin content można również zaliczyć plagiat. Wykorzystanie zawartości innej strony internetowej, w całości lub jej fragmentów jest przeciwieństwem optymalizacji, a nie oznaczenie źródła, z którego zaczerpnięto treść, jest przestępstwem. Tego typu praktyki bardzo szybko wychodzą na jaw i podważają reputację strony.

Negatywnie na pozycję strony wpływa również niskiej jakości zawartość afiliacyjna. Jeśli celem strony internetowej jest jedynie przekierowanie do witryn partnerów, a cała jej zawartość jest powieleniem materiałów na nich opublikowanych, wtedy strona ma bardzo niską wartość dla wyszukiwarek. Nawet w takiej sytuacji powinno się zadbać o unikalne opracowanie udostępnionych materiałów. Podobnie sprawa ma się w przypadku jump pages, czyli witryn widmo, mających przekierowywać użytkowników na właściwą stronę. Często ich mało wyrafinowane techniki pozycjonowania, mające na celu wystrzelenie jak najwyżej w rankingu dla danego hasła algorytmy wyszukiwarki uznają za thin content.

Jak pozbyć się niechcianej treści ze strony w 3 krokach?

Do pozbycia się niechcianej treści najlepiej wykorzystać, któreś z dostępnych narzędzi do zarządzania stroną. Rozpoznają one zawartość powtarzającą się na innych witrynach lub podstronach, a także analizują jej zawartość. Pomocne mogą okazać się programy Copyscape lub  Deep Crawl.

Konieczne będzie także stworzenie listy słów kluczowych, dla których strona będzie najwyżej notowana. Najlepszym sposobem walki z thin content jest poprawa jakości tekstów, które zawierają wybrane frazy. Najprościej osiągnąć to stosując się do wymienionych wyżej zasad. Zawartość strony ma być przede wszystkim przyjazna dla użytkownika i oryginalna.

Ostatnim krokiem jest zaprzyjaźnienie się z narzędziami Google Analytics oraz Google Search Console. Udostępnione przez nich raporty pomogą udoskonalić funkcjonowanie strony,. Wskażą, dlaczego strona ma problem z widocznością, które miejsca w witrynie cieszą się popularnością użytkowników, a nad którymi należy popracować.

Leave A Comment