Ghostwriters

SEO copywriting

Anchor text – co to jest i jak używać?

Zastanawiasz się jak stosować linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne? Przeczytaj ten artykuł do końca! Anchor – po polsku znaczy „kotwica”, jest treścią umieszczoną w kodzie html. Mówiąc wprost, jest to klikana treść, po kliknięciu w którą użytkownik zostanie przekierowany na konkretną stronę lub podstronę. Fragment tekstu wizualnie będzie zazwyczaj wyróżniony poprzez inny kolor czcionki oraz podkreślenie. Obraz albo video mogą posłużyć również jako anchor text.

Jak anchor tekst wpływa na SEO?

Warto przywiązywać uwagę do anchor tekstów, ponieważ dla Google jest to wskaźnik tematu danej witryny oraz słów kluczowych, na jakie powinna się ona wyświetlić. Nie łudź się jednak, że jeśli wiele linków  takim samym anchor tekstem będzie prowadziło do naszej witryny, to że na pewno wpłynie to pozytywnie na SEO. Od paru lat a dokładniej od 2013 r Google walczy z praktyką polegającą na tworzeniu jak najwięcej słabej jakości anchor tekstów  z linkami prowadzącymi do naszej strony internetowej. Trzeba postawić na jakość niż na ilość. Jednej wysokiej jakości link jest więcej wart niż wiele niskiej jakości, które Google potraktuje jako spam.

Jakie są rodzaje anchor text?

Jeśli stosujemy anchor teksty, ważne jest, byśmy je prawidłowo skonstruowali. Podlinkowane słowo powinno być związane z tematyką strony lub podstrony, do której odsyła czytelnika. Warto stosować słowa kluczowe ze ścisłego dopasowania, a także słowa kluczowe long tail oraz synonimy słów kluczowych – tak, by wyszukiwarka nie potraktowała Twojego anchor linku jako spamu. Inną opcją będzie stosowanie „gołego linka” – czyli po prostu samego adresu URL. Możesz też użyć nazwy Twojej firmy lub marki jako anchor tekstu, co doda linkowi autentyczności.

Anchor linki

Stosowanie anchor linków prowadzących do Twojej witryny internetowej to bardzo ważny element pozycjonowania strony. Liczy się zarówno linkowanie wewnętrzne (w obrębie Twojej witryny) oraz zewnętrzne (linki prowadzą do Twojej witryny z zewnątrz). Nie powinniśmy jednak nadużywać anchor tekstów, by Google nie ukarało naszej strony, które może uznać nasze praktyki za spam. Trzeba mieć na uwadze, że algorytm Google sprawdza, skąd pochodzą linki oraz czy teksty anchor są zbieżne z treścią oraz nazwą domeny. Liczy się przede wszystkim jakość, nie ilość. Linki prowadzące do naszej witryny powinniśmy umieszczać na zaufanych stronach. Ostatnia rzecz, o której musimy pamiętać to długość anchor tekstu – nie powinien on przekraczać 60 znaków.

Anchor text – kilka wskazówek na koniec

Anchor tekst powinien:

  • zawierać zoptymalizowane słowa kluczowe
  • nie przekraczać 60 znaków

Warto nauczyć się jak stosować anchor tekst. Oprócz dokładnego dopasowania słów kluczowych, stosuj także częściowe lub słowa z tak zwanego „długiego ogona”. Zmniejszy to możliwość potraktowania anchor linku jako spamu przez wyszukiwarkę. W tym celu powinno się także stosować synonimy. Przykładowo jeśli chcesz być widoczny pod frazą „rowery górskie”, zastosuj również anchor „rowery górskie oferta”. Dzięki temu pokażesz wyszukiwarce, że nie jest to spam.

Leave A Comment