Ghostwriters

Copywriting

Współpraca z copywriterem – jak wybrać właściwą osobę?

Znalezienie dobrego copywritera nie jest łatwym zadaniem. Przedsiębiorcy chcą pracować z najlepszymi, ponieważ to właśnie doświadczeni pisarze mogę stworzyć treści przynoszące realne korzyści biznesowe. Współpraca z copywriterem może być owocna, a może okazać się też kompletną katastrofą. Dlatego w dzisiejszym artykule podpowiemy, na co zwrócić uwagę przy szukaniu twórcy treści.

Współpraca z copywriterem – jakie daje korzyści

Niewątpliwie ze współpracy z dobrym copywriterem płynie wiele korzyści i coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę. Copywritera powinno wybrać się na podstawie umiejętności, które posiada i które odpowiadają aktualnym potrzebom firmy – o tym opowiemy później. Teraz przejdźmy do korzyści płynących ze współpracy z copywriterem.

Lepsze pozycjonowanie

Doświadczony pisarz wie, jak pozycjonować treścią. Teksty SEO z pewnością nie są mu obce. Chcesz zamówić teksty SEO? Kliknij w obrazek poniżej!

Kreatywne teksty SEO - zamów treść!

 

 

Zatem jeśli na stronie firmowej znajdują się treści o niskiej jakości, warto zdecydować się na podjęcie współpracy z copywriterem, który jest obeznany w naszej branży (lub wie, jak zdobyć potrzebne informacje). Merytoryczne artykuły są podstawą w pozycjonowaniu.

Zatrudnienie twórcy treści powinni rozważyć również właściciele sklepów internetowych i platform e-commerce. Profesjonalne opisy produktów i kategorii grają dużą rolę, jeśli chodzi o widoczność w Google.

Wyższa konwersja

Nie od dziś wiadomo, że dobrze zaprezentowana oferta zwiększa sprzedaż. Jednorazowa inwestycja w postaci atrakcyjnych i perswazyjnych tekstów może zwiększyć skuteczność działań marketingowych na stałe.

Współpraca z copywriterem to dobry wybór dla przedsiębiorców, którzy chcą zaprezentować zupełnie nową ofertę większemu gronu odbiorców.

Budowa wizerunku eksperta

Wizerunek eksperta coraz częściej kreowany jest przy użyciu profesjonalnych tekstów. W ten sposób firma zyskuje uznanie w oczach odbiorców, a co za tym idzie – może liczyć na większą liczbę sfinalizowanych transakcji.

W tym przypadku lepiej sprawdzi się copywriter, który może pochwalić się specjalistyczną wiedzą z naszej branży. Należy również przygotować się na dość spory wydatek, gdyż artykuły eksperckie trochę kosztują.

Jak wybrać copywritera?

Znamy już korzyści płynące ze współpracy z copywriterem i wiemy, że należy wybrać pisarza, który pasuje do aktualnych potrzeb naszej firmy. Istnieje jednak kilka czynników, na które należy zwrócić uwagę niezależnie od charakteru zlecenia.

Jako dwa podstawowe możemy wymienić umiejętności oraz cenę za 1000 znaków ze spacjami. Jednak to nie wszystko – resztę omówimy szczegółowo poniżej.

Termin realizacji

Najpierw musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy możemy poczekać na teksty, czy potrzebujemy ich „na już”. W pierwszym przypadku możemy liczyć na znacznie wyższą jakość treści, a w drugim na niższą i dodatkowo wyższe koszty, które są normalne w takich przypadkach.

Na przygotowanie profesjonalnego artykułu copywriter potrzebuje zwykle kilku dni, ponieważ jest to całkiem złożony proces. Tekst przygotowany w ciągu 3 dni możemy uznać za „ekspresowy”.

Wszelkie normy czasowe zależą od rodzaju treści. Artykuł blogowy można przygotować z wyprzedzeniem, natomiast treść na portale informacyjne potrzebne są najczęściej „na wczoraj”.

Krótki czas realizacji nie musi oznaczać niskiej jakości i na odwrót – artykuł pisany przez 5 dni wcale nie musi być dobry.

Jakość tekstu

Jak sprawdzić, czy copywriter rzeczywiście potrafi tworzyć ciekawe i merytoryczne treści? Wystarczy spojrzeć na jego portfolio. W ten sposób sam będziesz mógł ocenić, czy ten pisarz będzie dla Ciebie właściwym wyborem.

Profesjonalni copywriterzy nie muszą posiadać dyplomu uczelni, aby tworzyć branżowe treści. Wystarczy umiejętność przeprowadzenia rzetelnego researchu oraz przełożenia fachowego języka na język zrozumiały dla każdego odbiorcy.

Współpraca z copywriterem – cena

Ciężko określić idealną stawkę za tekst. Ceny zaczynają się już od 3 zł netto i mogą wynieść nawet 100 zł netto za 1000 znaków ze spacjami (zzs).

Trzeba być również ostrożnym przy analizowaniu tego czynnika, bowiem wysoka cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Jak więc wybrać copywritera?

Sposób jest prosty – porównać stosunek ceny do jakości. W tym ponownie pomoże sprawdzenie portfolio copywritera.

Należy pamiętać jednak o tym, że na profesjonalnych treściach nie ma co oszczędzać (z rozsądkiem oczywiście). Dobry tekst może być sporym wydatkiem, ale przyniesie więcej korzyści niż tekst o niskiej jakości.

Współpraca z copywriterem – sprawdź moce przerobowe

To, ile znaków w miesiącu jest w stanie napisać copywriter, ma szczególne znaczenie, jeśli rozważasz podjęcie stałej współpracy. Zatem warto poszukać pisarza, który będzie miał dostatecznie dużo czasu na wykonanie zlecenia w terminie.

Ponownie wszystko zależy od Twoich oczekiwań oraz budżetu, jakim dysponujesz. Większa ilość znaków oznacza szybsze tempo przyrostu treści na stronie firmowej, co niesie ze sobą korzyści biznesowe – jest to jednak kosztowna inwestycja.

Możliwość wystawienia faktury

Prawie wszystkie firmy preferują rozliczanie się za pomoc faktur, które mogą wliczyć w koszty uzyskania przychodu. Jeśli Ci na tym zależy, sprawdź, czy copywriter może wystawić fakturę.

Przeniesienie praw autorskich

To kolejny ważny element układanki. Przeniesienie majątkowych praw autorskich pozwoli na uzyskanie pełnej własności do komercyjnego użytku zamówionych treści.

Kontakt

Copywriter powinien pozostawać w stałym kontakcie ze swoim zleceniodawcą. Szczególnie jeśli zlecenie jest krótkoterminowe. Możliwość szybkiego wprowadzenia poprawek to również aspekt, na który należy zwrócić uwagę.

Współpraca z copywriterem – gdzie szukać?

Po zdefiniowaniu naszych potrzeb, przyszedł czas na znalezienie odpowiedniej osoby – ale gdzie szukać copywritera? Prezentują się przed nami 3 opcje:

  • strony internetowe,
  • portale ogłoszeniowe,
  • grupy w social media.

Poniżej omówimy każdą z nich z uwzględnieniem jej plusów i minusów.

Strony internetowe

Profesjonalni copywriterzy mogą się zwykle pochwalić własną stroną firmową. Tacy twórcy zazwyczaj cechują się rzetelnością oraz dobrą organizacją pod kątem obsługi klienta. Można liczyć także na wystawienie faktury.

Do największych minusów możemy zaliczyć cenę, ale nie powinno to dziwić. Specjaliści się cenią.

Współpraca z copywriterem – szukaj na portalach ogłoszeniowych!

To miejsce, gdzie można znaleźć zarówno początkujących freelancerów, jak i doświadczonych copywriterów. Na portalach ogłoszeniowych swoją ofertę oraz portfolio może zamieścić każdy, dzięki czemu jest z czego wybierać.

Niestety, można przez przypadek wybrać osobę o niskich kompetencjach, która zapłaciła za promocję oferty.

Grupy w social media

Na Facebooku pojawia się coraz więcej grup poświęconych copywritingowi. Zarówno, jeśli chodzi o zdobywanie wiedzy, jak i zleceń. Tak, jak w przypadku portali ogłoszeniowych znajdziemy tam zarówno profesjonalistów, jak i początkujących freelancerów.

Jeśli chodzi o profesjonalne treści lepiej zdecydować się na zatrudnienie profesjonalisty, który może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem. Natomiast, jeśli dysponujemy niewielkim budżetem lub szukamy copywritera do firmy, lepszym rozwiązaniem może być przejrzenie ofert na grupie tematycznej.

Współpraca z copywriterem – podsumowanie

  • Wybór copywritera uzależniony jest od naszych wymagań oraz sytuacji firmy.
  • Jako korzyści płynące ze współpracy z copywriterem możemy wymienić: lepsze pozycjonowanie, wyższą konwersję oraz budowę wizerunku eksperta.
  • Copywritera możemy szukać na portalach ogłoszeniowych, grupach w social media lub na osobistych stronach internetowych pisarzy.

Leave A Comment