Wciąż bardzo dynamicznie zmienia się rynek i zasady jego funkcjonowania. Ważnym elementem efektywnego prowadzenia firmy jest dbałość o strategię marketingową. Blog firmowy to znacząca jej część. Czy jest to łatwe zadanie? Jakie ma znaczenie dla biznesu? Wyjaśniamy poniżej.
Jak się zabrać do prowadzenia bloga firmowego?
Sprawa na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo prosta. Mamy narzędzie, czyli komputer, posiadamy wiedzę, ogólnie wiemy jak wygląda blog. Musimy się jednak trzymać kilku zasad, które zapewnią, że nasz blog firmowy będzie spełniał z sukcesem swoje zadanie. Podajemy kilka z nich.
Zbadaj swój rynek docelowy
Musisz wiedzieć, do kogo piszesz. Im szersze grono odbiorców, tym język musi być bardziej przystępny. Możesz też różnicować teksty i część z nich przeznaczyć dla laików, część dla pasjonatów i znawców (np. w sklepie z grami komputerowymi).
Buduj pozycję eksperta w swojej dziedzinie
Jeśli ktoś szuka kompleksowych informacji i znajdzie je na twoim blogu, to nie tylko będzie zadowolony, ale z czasem wróci tu ponownie. Z tego względu tak ważny jest tu content ekspercki.
Pilnuj regularności wpisów
Zachowaj porządek na blogu firmowym. Dobrym pomysłem jest zaplanowanie liczby wpisów w określonym czasie oraz tematyki. Klient często czeka na post i może być zawiedziony jego brakiem.
Utrzymuj interakcję z klientem
Czytelnikom bloga będzie miło, jeśli znajdą odpowiedzi na komentarze. Pomagaj rozwiązywać problemy klientów. Wszystkie komentarze są ważne i nawet te niemiłe należy traktować serio. Mogą one też stanowić sugestię dla przyszłych tematów poruszanych na blogu.
Kontroluj skuteczność prowadzenia bloga firmowego
Warto systematycznie analizować wpisy blogowe. Określenie statystyk, wejść, polubień, komentarzy będzie mocnym fundamentem pod budowanie dalszej strategii marketingowej. Pozwoli też na skorygowanie błędów i inne działania, dzięki którym zapewnisz lepsze funkcjonowanie bloga.
Sprostasz takim zadaniom?
Jeśli nie czujesz się pewnie w blogowaniu, a czasu też ci czasem brakuje, skutecznie wypełni to zadanie za ciebie copywriter. Wystarczy zwrócić się do agencji copywriterskiej, a oni zaproponują nam najlepszy wariant usługi. I opłaci się to niezależnie od kosztów.
Czy warto prowadzić bloga firmowego?
Odpowiedź jest jednoznaczna: nie tylko warto, ale jest to konieczność dla prawidłowego i efektywnego działania firmy. Dzięki blogowi odniesiesz konkretne korzyści.
Wygenerujesz ruch na stronie
Klienci przyglądający bloga zasilą procent odwiedzających stronę, a tym samym staną się potencjalnymi kupcami. Blog pozwala na zamieszczenie linków przekierowujących konsumenta dokładnie w miejsce, którym jest zainteresowany. Poza tym im więcej będzie odwiedzających, tym większa przestrzeń do reklamowania.
Zbudujesz świadomość marki
Teksty blogowe przybliżą profil firmy, lepiej zaprezentują produkty. Niektórym klientom uświadomią, że firma w ogóle istnieje. W innych wzbudzą zaufanie do marki poprzez teksty eksperckie.
Wypozycjonujesz miejsce w Google
Witryna częściej pojawiać będzie się w wyszukiwarce, jeśli zadbasz o pisanie tekstów blogowych z uwzględnieniem SEO. Stąd już mały krok do zwiększenia ruchu na stronie i podwyższenia wyników sprzedaży.
Uzupełnisz kanały social media
Media społecznościowe i blog firmowy uzupełniają się i są zasadniczą częścią strategii marketingowej. Synergia tych wszystkich elementów zapewni jej optymalną skuteczność.
Więcej sprzedasz!
To jest cel każdej podjętej akcji marketingowej. Większy ruch klientów na stronie internetowej, więcej umieszczonych linków do niej skutkuje zawsze zwiększonym zainteresowaniem produktem, a co za tym idzie, jego sprzedażą.
Podsumowanie
Odpowiedź jest jednoznaczna. Wobec tak dużej różnorodności rynku klient jest bardziej zainteresowany firmą, z którą chce robić interesy. Chce wiedzieć o niej jak najwięcej, aby mieć pewność, że nawiązuje kontakt z lojalnym i szczerym partnerem. Właściciel chce jak najwięcej sprzedać. Blog firmowy posłuży zatem obu stronom. Umiejętność prowadzenia bloga możemy opanować sami lub zlecić zadanie firmie zewnętrznej.
Autor tekstu: Ewa Szweda