Podobnie jak 87% marketerów skupiasz się na potrzebach informacyjnych kupujących, a jednak wyniki nie są zadowalające. Obecnie, dla pozyskania stałego grona klientów, niezbędnym stał się content experience, czyli doświadczenie treści. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak zadbać o odbiorcę w tym obszarze.
Content marketing a content experience
Content marketing to strategia skoncentrowana na edukowaniu potencjalnych klientów za pomocą różnorodnych treści.
Content experience obejmuje wiele płaszczyzn oddziaływania na nabywcę. Oznacza to, że nie wystarczy sam przekaz informacyjny, jaki zawarłeś w tekście. Musisz również dokładnie zaplanować i przeanalizować, w jaki sposób osoba zainteresowana będzie uzyskiwać dostęp do Twoich treści, przyswajać je i na nie reagować.
Czym jest content experience
Pojęcie content experience tłumaczone jest jako doświadczenie związane z treścią, lub częściej, jako doświadczenie treści. Obejmuje wszystkie wrażenia, odczucia i doznania, których doświadcza użytkownik, wchodząc w interakcję z treściami online, takimi jak: artykuły, filmiki, infografiki, blogi czy posty w mediach społecznościowych. Doświadczenie treści obejmuje wszystkie etapy ścieżki zakupowej.
Kto się zajmuje content experience?
Tworzeniem atrakcyjnych, przekonujących i angażujących tekstów reklamowych do różnych mediów trudni się copywriter.
Chciałbyś spróbować i nie wiesz, jak zacząć? Kompleksowy poradnik znajdziesz tutaj: https://contentwriter.pl/copywriter-jak-zaczac/
Co obejmuje content experience
Weź pod uwagę kluczowe aspekty wpływające na to, jak użytkownik zareaguje na Twoje treści. Przeanalizuj:
- jak je znajduje – w mediach społecznościowych, w wyszukiwarkach itp.
- skąd uzyskuje do nich dostęp
- jakie są jego odczucia na różnych urządzeniach, platformach i kanałach
- w jaki sposób je przyswaja
- jak wchodzi w interakcję, kiedy się angażuje.
Przeczytaj również: Jak copywriting może zapewnić lepszy customer experience?
Jak zadbać o doświadczenia odbiorcy
Aby użytkownik pozytywnie zareagował na Twój przekaz i z potencjalnego klienta stał się rzeczywistym nabywcą, musisz działać całościowo. Oto podstawowe wskazówki:
- Personalizuj treści
- Poznaj odbiorcę.
Zrozumienie jego potrzeb i oczekiwań jest kluczowe. Dzięki temu możesz tworzyć treści, które odpowiadają na jego rzeczywiste pytania i problemy.
- Narzędzia => analiza danych demograficznych, zainteresowań, historii przeglądania itp.
- Zindywidualizuj przekaz.
Zadbaj, aby odbiorca miał wrażenie, że treści zostały stworzone specjalnie dla niego
- Narzędzia => m.in. informacje dostosowane do lokalizacji użytkownika, spersonalizowane rekomendacje.
- Dostosuj treści do urządzeń mobilnych
- Zadbaj o responsywność.
Weź pod uwagę trudności w nawigacji na małym ekranie.
- Dopasuj format.
Odbiorca odczytuje treści najczęściej w pośpiechu.
- wstawiaj krótkie filmy i podcasty; długie formy zniechęcają.
- Postaw na interaktywność
- Dodaj elementy zachęcające do aktywności.
- Narzędzia => quizy, ankiety, formularze, kalkulatory, gry.
- Zachęcaj do wyrażania opinii.
Użytkownik czuje, że współtworzy publikowane treści
- udostępnij specjalny link na komentarze odbiorcy.
- Zwiększaj zaangażowanie
- Posługuj się narracją dającą poczucie naturalności.
- Narzędzia => m.in. storytelling.
- Zadbaj o atrakcyjność wizualną przekazu
- Wstawiaj elementy wizualne
- dodaj obrazy, zdjęcia, filmiki, infografiki, wykresy, tabele.
- Zachowaj prostą i czytelną strukturę.
Użytkownik powinien znajdować interesujące treści bez wysiłku
- zadbaj o jasno oznaczone kategorie, łatwy dostęp do wyszukiwarki, logiczną hierarchię treści:
Podsumowując
Treści publikowane przez copywritera powinny być przede wszystkim wartościowe, pomocne i merytoryczne. Jednak dopiero holistyczne zadbanie o doświadczenie użytkownika sprawi, że będzie on bardziej skłonny do przyswajania przekazywanych treści, udostępniania ich, powrotu na stronę czy interakcji z marką.
Autor tekstu: Kamila Radzyńska
Content Writer z 20.letnią praktyką w handlu zagranicznym i B2B. Trenerka biznesu specjalizująca się w komunikacji międzykulturowej. Romanistka. Laureatka ogólnopolskiego konkursu wiedzy o Francji. Prowadzi webinaria międzykulturowe. Zwiedziła 40 państw na 4 kontynentach. Miłośniczka muzyki klasycznej. Więcej: kamila-radzynska.pl