Aby stworzyć wartościowy i spójny content dla swojej firmy, potrzebujesz nie tylko dobrych pomysłów, ale oryginalnych i chwytliwych treści, pisanych zgodnie z zasadami SEO. Wszystkim tym zajmuje się właśnie copywriter. Ale czy wiesz dokładnie jakie treści tworzy? Poznaj wybrane rodzaje tekstów, których możesz potrzebować dla swojej firmy.
Artykuły – najbardziej rozbudowane rodzaje tekstów
Możemy dodatkowo podzielić je na:
- artykuły eksperckie – zwane także specjalistycznymi, które wymagają bardzo dokładnego przygotowania, wysokiego poziomu merytorycznego oraz dokładnej znajomości danej branży. Copywriter podejmujący się napisania tego rodzaju tekstu, to najczęściej ekspert w danej dziedzinie, doświadczony w tworzeniu treści branżowych.
- artykuły blogowe – mają na celu przekazanie czytelnikowi interesujących zagadnień z konkretnego obszaru, w ciekawy i przystępny sposób. Tematyka artykułu powinna zawsze nawiązywać do zawartości i stylu całego bloga. W tych treściach niezwykle ważna jest więc spójność, ale i dostosowanie stylu do odbiorcy.
- artkuły sponsorowane – są narzędziami marketingowymi, wykorzystywanymi do reklamowania danej marki czy produktu. Mają za zadanie dostarczyć odbiorcom potrzebne informacje w atrakcyjny sposób, który spowoduje wzrost sprzedaży. Ten rodzaj tekstów skłania czytelnika do zakupu nie poprzez nachalną reklamę, ale wartościową treść.
Różne rodzaje tekstów internetowych, czyli treści na strony WWW i social media
W tym obszarze uwzględnić należy zarówno wszelkie treści znajdujące się w zakładkach danej strony i wszystkich jej podstronach, jak i te publikowane na portalach społecznościowych. Tego rodzaju teksty charakteryzują się zwięzłością i bogactwem merytorycznym – w krótkich zdaniach, zawarte są najpotrzebniejsze informacje, odpowiadające na potrzeby odbiorców. Dodatkowo, treści postów w social mediach wyróżnia ogromna kreatywność, która wpływa na popularność profilu.
Opisy produktów i kategorii – rodzaje tekstów, które znajdziesz w sklepie internetowym
Głównym zadaniem tych tekstów jest przekazanie szczegółowych informacji na temat produktu lub szerzej – całej kategorii, które pozwolą odbiorcy zapoznać się z ofertą i zachęcą do zakupu. Oprócz parametrów danego produktu, opis powinien wymieniać również jego zalety i korzyści z nabycia. Z kolei w przypadku kategorii, opisy mają na celu przedstawić asortyment sklepu i ciekawie go scharakteryzować. W obu przypadkach bardzo ważna jest zwięzłość, ale i oryginalność.
Najważniejszy rodzaj tekstów?
Niezwykle istotny w strategii marketingowej okazuje się tekst na landing page, czyli stronę, której jedynym celem jest osiągnięcie najwyższego współczynnika konwersji. Przekaz zawarty w tym rodzaju tekstów musi być więc chwytliwy i wskazywać na korzyści, jakie otrzyma odbiorca po wykonaniu określonego działania. Ważna jest tutaj również cała struktura strony – nie tylko tekst, ale i towarzysząca mu grafika, czy rozmieszczenie poszczególnych elementów.
Autor tekstu: Aleksandra Kowal
bardzo przydatne wskazówki!